Merhabalar herkese,
Bugün sizlerle biraz içimi dökmek ve 22 yaşında, yolun başındaki (veya yolun başında değilimdir bilmiyorum) bir arkadaşınız olarak kendi hikayemden bahsetmek istiyorum. Siber Güvenlik ön lisans mezunuyum. Okul sürecim oldukça verimli geçmişti; özellikle laboratuvar derslerinde 40 kişilik sınıfta sadece 4-5 kişi konuya gerçekten ilgiliydik ve aktif olarak kendimizi geliştirmeye çalışıyorduk.
Okul dönemim boyunca vaktimin çoğunu sızma testi (pentest) üzerine çalışarak geçirdim; bolca CTF çözdüm ve pratik yaptım. Ayrıca kötü amaçlı yazılım analiziyle de yakından ilgilendim; izole ortamlarda virüslerin davranışlarını inceledim, hangi IP adreslerine veri gönderdiklerini ve sistemde nerelere yerleştiklerini analiz ettim. Bu süreçte çeşitli eğitimlere katılıp sertifikalar da aldım.
Ancak iş arama süreci benim için hayal kırıklığıyla sonuçlandı; neredeyse 1 yılım işsiz geçti. O yaşın verdiği enerjiyle SOC veya Pentest pozisyonlarına çok başvurdum ama bir türlü istediğim başlangıcı yapamadım. Şu an ise Web Geliştirme alanında çalışıyorum. Şükürler olsun ki işimden memnunum, kafam rahat ve yaptığım işi seviyorum. Yine de içimde hep "Acaba o gün kurduğum hayaldeki gibi, gerçekten kurumsal bir şirkette sızma testi uzmanı olsaydım nasıl olurdu?" sorusu ve o tutku duruyor.
Şu an bir yol ayrımındayım; yazılım işini zar zor buldum, daha yeni (2 ay bile olmadı) başladım, o yüzden bu işi bırakmak istemiyorum. Ancak İstanbul trafiği ve işin yorucu temposu derken, gün sonunda pentest tarafına ayıracak ne zamanım ne de enerjim kalıyor.
Sizlere sormak istediğim şu:
Herkese iyi forumlar dilerim.
Bugün sizlerle biraz içimi dökmek ve 22 yaşında, yolun başındaki (veya yolun başında değilimdir bilmiyorum) bir arkadaşınız olarak kendi hikayemden bahsetmek istiyorum. Siber Güvenlik ön lisans mezunuyum. Okul sürecim oldukça verimli geçmişti; özellikle laboratuvar derslerinde 40 kişilik sınıfta sadece 4-5 kişi konuya gerçekten ilgiliydik ve aktif olarak kendimizi geliştirmeye çalışıyorduk.
Okul dönemim boyunca vaktimin çoğunu sızma testi (pentest) üzerine çalışarak geçirdim; bolca CTF çözdüm ve pratik yaptım. Ayrıca kötü amaçlı yazılım analiziyle de yakından ilgilendim; izole ortamlarda virüslerin davranışlarını inceledim, hangi IP adreslerine veri gönderdiklerini ve sistemde nerelere yerleştiklerini analiz ettim. Bu süreçte çeşitli eğitimlere katılıp sertifikalar da aldım.
Ancak iş arama süreci benim için hayal kırıklığıyla sonuçlandı; neredeyse 1 yılım işsiz geçti. O yaşın verdiği enerjiyle SOC veya Pentest pozisyonlarına çok başvurdum ama bir türlü istediğim başlangıcı yapamadım. Şu an ise Web Geliştirme alanında çalışıyorum. Şükürler olsun ki işimden memnunum, kafam rahat ve yaptığım işi seviyorum. Yine de içimde hep "Acaba o gün kurduğum hayaldeki gibi, gerçekten kurumsal bir şirkette sızma testi uzmanı olsaydım nasıl olurdu?" sorusu ve o tutku duruyor.
Şu an bir yol ayrımındayım; yazılım işini zar zor buldum, daha yeni (2 ay bile olmadı) başladım, o yüzden bu işi bırakmak istemiyorum. Ancak İstanbul trafiği ve işin yorucu temposu derken, gün sonunda pentest tarafına ayıracak ne zamanım ne de enerjim kalıyor.
Sizlere sormak istediğim şu:
- Web geliştirme tarafında profesyonel olarak devam ederken, sızma testi (pentest) tutkumu nasıl diri tutabilirim?
- Diri tutsam iş bulabilir miyim ? Nasıl bulurum ?
- Sizin de benzer hayal kırıklıklarınız veya sonrasında gelen başarı hikayeleriniz varsa, bu süreci nasıl yönettiniz?
Herkese iyi forumlar dilerim.